Zodra uit de check in het doelgroepregister blijkt dat de werknemer daar niet in voorkomt, kan er nog altijd recht bestaan op een loonkostenvoordeel. Bijvoorbeeld de doelgroep oudere werknemer komt vaak niet voor in het doelgroepregister. Om ook deze loonkostenvoordelen af te vangen, ontvangt de werknemer een automatisch e-mailbericht met een link naar een vragenlijstje. Deze bevat maximaal 4 vragen.
Het versturen van deze automatische mail kan je ook uitschakelen, je doet dit door naar desbetreffende werkgever en werknemer te gaan in Hubbae onder het menu-onderdeel 'LKV-uitvraag':
Achter desbetreffende werknemer zet je mijn selectie op 'niet versturen'. De werknemer ontvangt dan de automatische mail niet. Hubbae slaat jouw keuze automatisch op:
De e-mail naar de werknemer wordt automatisch, indien dus de werknemer niet voorkomt in het doelgroepregister, drie weken na indiensttreding verstuurd. De mail ziet er als volgt uit:
Door op de link te klikken, komt de werknemer terecht in de vragenlijst. Deze vragenlijst start met onderstaande korte inleiding:
Deze inleiding wordt gevolgd door maximaal vier vragen, afhankelijk van de antwoorden die een werknemer geeft:
Op basis van de antwoorden wordt bepaald of er een loonkostenvoordeel en/of no-risk polis van toepassing is. Indien er een loonkostenvoordeel van toepassing is, dient de werknemer machtiging aanvraag doelgroepverklaring deel 1 te ondertekenen. Dit wordt in het volgende artikel uitgelegd. Als er geen loonkostenvoordeel of no-risk polis van toepassing is, is de workflow hierbij afgerond.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.