In dit artikel leggen we uit hoe de stappen van het aanmelden van een nieuwe medewerker eruit zien. Het gaat om een drietal stappen, twee voor de werkgever en één voor de nieuwe medewerker zelf.
Stap 1 - het aanmelden van een nieuwe medewerker
Het aanmelden van een nieuwe medewerker is erg eenvoudig. Je hebt enkel de voor- en achternaam nodig en tenminste het e-mailadres. Het mobiele nummer kan ook toegevoegd worden, zodat de nieuwe medewerker ook een uitnodiging via Whatsapp kan ontvangen.
Stap 2 - de nieuwe medewerker voert gegevens in
De tweede stap in het proces is voor de medewerker. De medewerker vult via de afgeschermde omgeving de persoonlijke informatie in. Daarnaast voegt de medewerker een kopie paspoort of identiteitsbewijs toe en maakt tot slot een keuze in de loonheffingskorting.
Stap 3 - werkgever vult informatie aan
De derde en laatste stap in het proces is voor de werkgever. Zodra de medewerker de benodigde informatie heeft verstrekt ontvangt de werkgever hiervan een mailsignaal. Via de portal wordt vervolgens gevraagd om gegevens toe te voegen omtrent het dienstverband. Hierbij vragen we om zaken als start- en einddatum contract, het type medewerker, de functie, het bruto salaris en eventuele vaste vergoedingen. Zodra deze informatie door de werkgever is ingevuld wordt met een druk op de knop 'versturen naar salarisadministratie' alle informatie doorgezet naar de salarisadministratie. Hiervan ontvangt de salarisadministrateur ook een bericht.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.